poniedziałek, 7 maja 2012

7 maja 2012


SI ciąg dalszy…....

    Ostatnio cisza na naszym blogu, na subkoncie też marniutko. Zalatałam się troszkę, żeby pomóc mojemu młodemu.

    Podczas ostatnich zajęć z malowania palcami, udało nam się nagrać film. W końcu udało się uchwycić, Pawła reakcję na „Maziugi” w jego dłoniach. Opisać to ciężko, a film pokazuje idealnie z czym mamy do czynienia na co dzień. Do takich zajęć z Pawłem potrzebne są co najmniej 3 osoby, inaczej nie ma szans żeby go zmobilizować do działania. Niechęć do mas plastycznych jest u niego silniejsza niż, chęć segregowania kolorów.

     Film pokazuje też jasno że, Paweł jak ubzdura sobie jeden kolor, to najlepiej żeby cały obraz był w takim kolorze.




    Taka reakcja jak na dłoniach dotyczy też twarzy, uszu, stóp, paznokci…….. Paweł sam sobie nie poradzi z tymi zaburzeniami, konieczna jest współpraca z fachowcami w tej dziedzinie. Tylko jak to zrobić , nie mam pojęcia. Koszt 1 godziny terapii to rząd 70 zł, jedna godzina w tygodniu to stanowczo za mało. Na subkoncie uzbieraliśmy 320 zł, biorąc pod uwagę że, chcemy zacząć w końcu leczenie w PRODESTE, nie mamy szans na razie na terapię z SI……..i krąg się zamyka.


    Zmagania z chorobą były by o wiele łatwiejsze, gdyby nie ciągła walka o prawa Pawła. Mam wrażenie że, w naszym kraju osoby z niepełnosprawnością intelektualną są pomijane przez system. A tyle się mówi o wykluczeniu, o wyrównywaniu szans………puste bzdety i tyle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz